Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Пісьмовыя звароты

Парадак разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб

Да кампетэнцыі Дэпартамента па гуманітарнай дзейнасці Кiравання справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь (далей – Дэпартамент) адносіцца разгляд зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, а таксама юрыдычных асоб (далей – звароты), па пытаннях:

  1. працы з маёмасцю, адабранай, арыштаванай, канфіскаванай або накіраванай у даход дзяржавы іншым спосабам;
  2. атрымання і выкарыстання замежнай бязвыплатнай дапамогі;
  3. ліцэнзавання дзейнасці па аздараўленні дзяцей за мяжой.

Пісьмовыя звароты падаюцца ў Дэпартамент самастойна (кур’ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыему, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:

  1. найменне Дэпартамента;
  2. прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або месца працы (вучобы);
  3. выклад сутнасці звароту;
  4. асабісты подпіс грамадзяніна.
  5. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:
  6. найменне Дэпартамента;
  7. поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  8. выклад сутнасці звароту;
  9. прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  10. асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераную пячаткай юрыдычнай асобы.

Вусныя звароту выкладаюцца ў ходзе асабістага прыему. Пры вусным звароце грамадзянін павінен прад’явіць дакумент, які сведчыць яго асобу. Вусныя звароты лічацца разгледжанымi па сутнасці, калі вырашаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні і адказы абвешчаны заяўнікам у ходзе асабістага прыему.

Звароты, якія паступілі, разглядаюцца службовымі асобамі Дэпартамента, да кампетэнцыі якіх аднесена вырашэнне пытанняў, выкладзеных у звароце. Інфармацыю пра выканаўцаў па разгляду зварота можна ўдакладніць па тэл 222 47 05.

Звароты, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Дэпартамента, у пяцідзенны тэрмін з дня іх паступлення накіроўваюцца ў адпаведныя дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі (службовым асобам) для разгляду па сутнасці з паведамленнем аб гэтым заяўніка.

Звароты разглядаюцца не пазней пятнаццаці дзен з дня іх рэгістрацыі ў Дэпартаменце, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца. У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў неабходна атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы, і (або) ад міжнароднай арганізацыі, месячны тэрмін разгляду звароту можа быць прадоўжаны з адначасовым паведамленнем аб гэтым заяўніка. Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

пісьмовы зварот не адпавядае патрабаванням, устаноўленым пунктамі 1-6 артыкула 12 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»;

звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах;

звароты ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Дэпартамента;

заяўнікам пададзены паўторны зварот, калі ен ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

  1. не прад’яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўніка, яго прадстаўніка, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка;
  2. звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Дэпартамента;
  3. заяўніку ў ходзе асабістага прыему ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спынена;
  4. заяўнік у ходзе асабістага прыему дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Рашэнне Дэпартамента па звароту можа быць абскарджана ў Кіраванне справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Вышэйстаячая арганізацыя — Кіраўніцтва спраў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь (220016, г.Мінск, вул.К.Маркса, 38, тэл./факс 222 35 56, рэжым працы: пн-пт з 9.00 да 18.00)

Loading...